In gesprek met Kuiphuis

KUIPHUIS | OLDENZAAL

Welke diensten bieden jullie aan?

Bij Kuiphuis draait alles om beweging. Als familiebedrijf gespecialiseerd in het verticaal verplaatsen van ladingen, bieden we een breed scala aan hijsoplossingen. Met een moderne vloot van autokranen, mobiele telescoopkranen, compacte city-kranen, mobiele en rups loopkat-kranen, verreikers, torenkranen en ruwterrein kranen, zijn we dagelijks actief in Nederland en de aangrenzende Duitse deelstaten. 

Ons team bestaat uit meer dan 100 gedreven medewerkers, die zich iedere dag inzetten om onze klanten optimaal van dienst te zijn.

 

KUIPHUIS | OLDENZAAL

Welke werkwijze hanteerden jullie voorheen?

Voorheen verliep onze werkprocessen grotendeels handmatig. Opdrachten werden geprint met een matrixprinter en op papier meegegeven aan onze kraanmachinisten. Handgeschreven uren en werkzaamheden werden op de bouwplaats geregistreerd en later op kantoor verwerkt. Dit proces was tijdrovend en foutgevoelig. Bovendien groeide de vraag naar digitalisering vanuit opdrachtgevers, die papieren werkbonnen steeds minder praktisch vonden.

KUIPHUIS | OLDENZAAL

Van weerstand naar meedenken

Veranderingen brengen altijd een zekere mate van weerstand met zich mee. Toch kwam de wens voor verdere digitalisering niet alleen van onze opdrachtgevers, maar ook van onze eigen medewerkers. Door duidelijke instructies en begeleiding hebben we de overgang zo soepel mogelijk gemaakt. 

Achteraf gezien hadden we de introductiefase nog beter kunnen structureren, bijvoorbeeld door collectieve trainingssessies met de tablets te organiseren. Inmiddels, ruim een jaar later, zien we dat medewerkers actief meedenken en dat de voordelen van digitalisering breed worden erkend.

KUIPHUIS | OLDENZAAL

Wat was de impact voor de kantoormedewerkers?

Voor onze planners heeft de digitalisering de grootste veranderingen met zich meegebracht. Waar ze in eerste instantie moesten wennen, ervaren ze nu vooral de voordelen. Orders kunnen sneller worden verwerkt, wijzigingen in de planning zijn direct door te voeren en de samenwerking met de ICT-specialisten van Logis zorgt ervoor dat de software continu wordt geoptimaliseerd. 

Binnenkort starten we met de digitale urenverwerking via MyOrders. Dit zal wellicht weer een periode van gewenning met zich meebrengen, maar we zien de voordelen al duidelijk voor ons.

KUIPHUIS | OLDENZAAL

Hoe ervaren jullie het werken met Logis in het algemeen?

Dankzij Logis verloopt onze facturatie sneller en efficiënter. Werkzaamheden kunnen direct worden gefactureerd en opdrachtgevers ontvangen automatisch een digitale werkbon. Dit bespaart tijd en papierwerk. Bovendien maakt het systeem het eenvoudig om orders te verplaatsen naar een andere kraanmachinist of een ander voertuig, waarbij alle betrokken medewerkers direct op de hoogte worden gesteld. 

Onze planning en administratie werken er inmiddels soepel mee en we kijken uit naar de extra managementinformatie die we met de digitale urenregistratie kunnen verkrijgen.


KUIPHUIS | OLDENZAAL

Als ik aan Logis denk, dan denk ik:

Als we aan Logis denken, denken we aan mogelijkheden. Onze wensen en suggesties worden serieus genomen en in veel gevallen snel doorgevoerd. De IT-specialisten van Logis denken actief mee en zorgen ervoor dat de software naadloos aansluit op onze werkwijze. Digitalisering is voor Kuiphuis geen doel op zich, maar een middel om nog efficiënter, flexibeler en klantgerichter te werken. 

En daar plukken zowel onze medewerkers als onze opdrachtgevers dagelijks de vruchten van.

Naam medewerker: Gerben Horstman
Functie: Bedrijfsleider

bg

Kuiphuis

Kuiphuis
circle