Verticaal transport

Kraanbedrijven in Nederland

Wat is verticaal transport?

Bij Verticaal transport denken wij aan transportbedrijven die een last verplaatsen door de lucht, waarbij het voertuig aan de grond blijft staan. Oftewel kraanactiviteiten. Het uitvoeren van dit soort transporten gaat vaak samen gemoeid met (extra) hulpmateriaal, zoals hijsgereedschap, stempelplaten, ballastwagens en portofoons.

Dienstverlenende bedrijven met een aanbod van:

  • Mobiele kranen
  • Telescoopkranen
  • Torenkranen
  • Autolaadkranen
  • Rupskranen
  • Industriële verhuizingen

TMS Logis ondersteunt verticaal transport

Hoe gebruikt een dienstverlener van verticaal transport Logis?

Het sleutelwoord voor verticaal transport is eenvoud. Met 1 simpele muisbeweging een kraanactiviteit aanmaken en inplannen. Dit terwijl je niet hoeft na te denken over welk hulpmateriaal mee moet. Het mooie van Logis is dat alles op 1 plek, en maar 1 keer wordt vastgelegd. 

“Een grote hijsklus waarbij een zware kraan nodig is? In Logis maak je met een simpele muisbeweging een order aan, welke direct op de kraan én machinist wordt ingepland. Het hulpmateriaal wordt automatisch toegevoegd en de gekoppelde ballastwagen(s) wordt gereserveerd. Dubbele registratie is dus verleden tijd. Het werken met allerlei briefjes en notities tussen planning(-en) en administratie is niet meer nodig. Dat is de kracht van Logis!

TMS Logis ondersteunt verticaal transport

Een order in Logis is niet zomaar een hijsklusje.

In een order kan veel meer worden vastgelegd. Het gebruikte hulpmateriaal, extra man-inzet, vergunning, etc. Complete machineverhuizingen kunnen vastgelegd worden in 1 order. Handig voor de planning, overzichtelijk voor de machinist en duidelijk voor de administratie. Maar ook voor een simpele verchartering is  Logis uitermate geschikt. 

Een order is snel aangemaakt. Op het planbord is een overzicht van alle orders die nog ingepland moeten worden. De planner kan d.m.v.   ‘drag-and-drop’ de order eenvoudig op een voertuig inplannen. Automatisch worden ook de vaste machinist en eventueel bijhorende ballastvoertuig(-en) met chauffeurs ingepland. In onze handige MyOrders-app vindt de machinist alle benodigde gegevens, inclusief documenten zoals een hijsplan, opstellocatie of vergunning.

Zodra de opdracht is uitgevoerd dan kan de order direct worden gefactureerd. Uiteraard worden de dieseltoeslag, avondtoeslag, gebruikte hulpmateriaal automatisch toegevoegd. Zodra de factuur wordt verstuurd naar de opdrachtgever, worden de werkbon, foto’s en eventueel een automatisch gegenereerde overzicht meegestuurd

Doordat Logis met jullie boekhoudsysteem is gekoppeld is het handmatig overnemen van de factuurgegevens niet meer nodig.

Waarin blinkt Logis uit?

Handige functies uitgelicht

  • Uitgebreide orders
  • Het doorrekenen van gewerkte uren, voor verloning maar ook voor facturatie
  • Voorkomen van dubbele administratie
  • Eigen app voor machinisten. Maximaal toegang tot alle relevante gegevens zoals documenten
  • Nieuw! Importeren van een order van collega vervoerders d.m.v. een bijlage in de email


Welke functies zijn specifiek voor verticaal transport?

Handige functies uitgelicht

  • Alles in 1 order: kraanactiviteit, aan-afvoer van hulpmateriaal en/of ballast, vergunningen, ontheffing, diverse toeslagen en diverse documenten
  • Restricties en/of waarschuwingen voor capaciteit overschrijding
  • Snel en eenvoudig één- of meerdaags order aanmaken
  • Automatisch hulpmiddelen toevoegen, (bijvoorbeeld portofoon, ballast, hijsgereedschap)
  • Automatische en diverse brandstoftoeslagen toevoegen (bijvoorbeeld diesel / HV100 / elektrisch)
  • Verschillende methodes voor tarifering: uit-thuis, vaste aanrijtijden, minimum inzet, etc.
  • Automatisch toevoegen van alle denkbare toeslagen
  • Bij afgesproken tarieven wordt meerwerk automatisch toegevoegd
  • Deelfacturatie
  • Digitale werkbon
  • Vrije-dagen/ziekte dagen worden geregistreerd in de resourceplanning. In combinatie met de planning maakt Logis de te verlonen uren in orde
  • Orders zijn direct te importeren van collega bedrijf
  • Eenvoudige verrekening van ingehuurde charters

Waarin verschilt Logis met andere TMS leveranciers?

Deze tools maken het verschil:

  • Wij zijn gespecialiseerd in facturatie o.b.v. uren
  • Naadloze integratie tussen orders/planning/loonberekening
  • Unieke verdeling / berekening voor gegroepeerd transport 
  • Transport/Kraan/Verhuur/Grondverzet in 1 pakket
  • Rechtstreekse koppeling met diverse boekhoud programma's
bg

Deze bedrijven werken met TMS Logis

circle
bg

Met deze software kan jouw bedrijf de gewenste groei maken

circle

Logis TMS software

Alle informatie op een rij in deze printable

Door het werkproces te automatiseren krijg je een hogere bezettingsgraad, productiviteit én marges. Hoe Logis daar de gouden schakel in is, leggen we uit in deze PDF

PDF downloaden