Verhuur bouwmateriaal

TMS Logis voor bouwmateriaal-verhuur

Deze bedrijven bijvoorbeeld:

Bij het verhuren van materiaal denken wij aan bedrijven die (bouw gerelateerd) materiaal verhuren, waar (groot) transport mee gemoeid is. Het materiaal wordt voor een bepaalde periode verhuurd en het transport kan hier los van berekend worden.

Bedrijven met een aanbod van:

  • (stalen) rijplaten
  • dragline schotten
  • bouwhekken
  • dixies
  • heftrucks
  • grondverzetmachines
  • verreikers
  • pontons


TMS Logis ondersteunt verhuurders van bouwmateriaal

Hoe gebruikt een verhuurder van bouwmateriaal Logis?

In Logis kunnen snel orders aangemaakt worden. Zodra er rijplaten worden verhuurd maakt Logis automatisch 1/2/3/4 weekse facturen aan. Na een aan-/afvoeren wordt de volgende factuur automatisch weer berekend. Transport voor aan-/afvoer zijn in het planbord zichtbaar bij 'ongeplande activiteiten'. Door middel van een drag/drop kan een transport snel op een auto worden ingedeeld. Toeslagen worden automatisch toegevoegd. Bij capaciteitsproblemen kan een order makkelijk worden uitbesteed aan een collega bedrijf.

De handige app MyOrders voor chauffeur waar alle benodigde gegevens beschikbaar zijn, bijvoorbeeld inclusief legplannen. Zodra de opdracht is uitgevoerd dan kan de order direct worden gefactureerd. De factuur wordt automatisch verstuurd naar de opdrachtgever, inclusief CMR en foto's. Worden er meerdere orders in één rit uitgevoerd (groupage), dan rekent Logis automatisch overlappende tijden uit op basis van 'uit-thuis'.

Welke functies zijn superhandig voor verhuur rijplaten?

Onderscheidende functies

  • Saldo voorraad altijd inzichtelijk
  • Voorspelling van voorraad
  • Automatische deelfacturatie
  • Orders direct importeren van collega bedrijf. 
  • Verschillende methodes voor tarifering: week/dag/etc.
  • Automatisch toevoegen van alle denkbare toeslagen
  • Bij afgesproken tarieven wordt meerwerk automatisch toegevoegd
  • Op basis van virtuele tijden wordt altijd uit-thuis berekend ook in combinatie met een gegroepeerde rit
  • Vorm van eCMR
  • Vrije-dagen/ziekte dagen worden geregistreerd in de resourceplanning. In combinatie met de planning maakt Logis de te verlonen uren in orde
  • Koppeling met diverse boekhoudprogramma's (geen export/import, maar rechtstreekse koppeling)




Waar blinkt Logis in uit?

Hiermee werk je supersnel en zonder fouten

  • Uitgebreide orders
  • Het doorrekenen van gewerkte uren, voor verloning maar ook voor facturatie
  • Voorkomen van dubbele administratie
  • Eigen app voor medewerkers. Maximaal toegang tot alle relevante gegevens zoals documenten
  • Nieuw! Importeren van een order van collega vervoerders d.m.v. een bijlage in de email
  • Automatische deelfacturering

Waarin verschilt Logis van andere TMS software?

  • Logis is gespecialiseerd in facturatie o.b.v. uren
  • Naadloze integratie tussen orders/planning/loonberekening
  • Unieke verdeling / berekening voor gegroepeerd transport 
  • Transport/kraan/verhuur/grondverzet in 1 pakket
  • Rechtstreekse koppeling met diverse boekhoudprogramma's
bg

Deze bedrijven werken met TMS Logis

circle
bg

Met deze software kan jouw bedrijf de gewenste groei maken

circle

Logis TMS software

Alle informatie op een rij in deze printable

Door het werkproces te automatiseren krijg je een hogere bezettingsgraad, productiviteit én marges. Hoe Logis daar de gouden schakel in is, leggen we uit in deze PDF

PDF downloaden